söndag, mars 29, 2009

- underbart vårväder

Jag vaknade i morse av att solstrålarna letade sig in genom de neddragna persiennerna. Konstaterade att det var allt för tidigt att stiga upp och låg därför kvar läste tidningen i sängen. Steg upp först då "kaffemasken" inombords gjorde sig påmind och önskade lite java. Sittandes i soffan med en kopp kaffe i handen med solen strålande in genom balkongdörren så var det inte svårt att besluta mig för att idag skulle det springas.
Sagt och gjort! Jag gav mig av och avverkade en 4 km lång runda på "mjukbaneområdet". Tyckte att det fick räcka med 4 km eftersom jag var även ute och sprang igår och då blev det en runda på dryga 5 km. Idag sprang jag iklädd i endast t-shirt och tunna träningsbyxor, och blev varm och svettig som bara den. Snacka om att våren är på "G" här i Skåne. Det är bara så underbart!
Fast såklart, våren är ju som den är. Som i torsdags exempelvis. Då startade dagen med strålande solsken och jag beslöt mig för att efter arbetets slut ta mig en springrunda. Men tji fick jag! När klockan var fem och arbetsdagen var över då blåste det småsnålt med både regn och snö från ovan, eller snarare från sidan, yrandes hur som helst. Så det blev inget spring den dagen inte.
Bilden här nedanför återspeglar mitt registrerade springår 2008 på nike.plus. Lite kul och annorlunda statistik, sen om det stämmer det är ju en annan sak. Att jag skulle ha sparat ca 48 liter bensin bara för att jag har sprungit, det stämmer ju inte riktigt. Däremot stämmer det säkert att tisdag är den dagen som är min populäraste springdag. Det är ju den veckodag som lintott är på scouterna och då har jag vanligtvis alltid passat på att springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar