tisdag, mars 24, 2009

- mjukbanespring

Givetvis var jag iväg och tog mig ett träningspass då lintott var på scouterna, det är ju tisdag. Jag avverkade ca 4,5 km på mjukbaneunderlagsområdet. Dessvärre blev det inga snygga grafer som återspeglar mitt träningspass idag. Jag fick ett telefonsamtal strax efter att jag påbörjade mitt springpass och glömde bort att starta om RunKeeper efter jag avslutade samtalet. RunKeeper är tyvärr ett av de programmen i iPhone som stoppas om andra program startas eller stängs då samtal kommer in och "stör".
Det kan därför vara bra om man startar iPod-musiken man önskar ha då man springer innan man startar RunKeeper som "bandar" träningspasset. Jag vill minnas att jag har läst någonstans att det med iPhone 3.0 ska komma bättre stöd för att låta andra program få köra i bakgrunden utan att ligga öppna och aktiva överst. Sen om detta kommer att beröra RunKeeper det har jag ingen aning. Men man kan ju hoppas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar