lördag, mars 07, 2009

- dagens sport

Först och främst måste jag utbrista i ett stort grattis till Johan Wissman som idag tog guld på 400 m i helgens inomhus EM i friidrott i Turin. Enligt sydsvenskan.se vann han överlägset. Kul!

Och sen kan det ju vara intressant att rapportera att Sverige har övertaget i helgens Davis Cup match mot Israel. Det svenska dubbelparet Simon Aspelin och Robert Lindstedt besegrade det israeliska paret Andy Ram och Amir Hadad med 3–1 i set. Dagens seger gör att Sverige nu har ett övertag och bara en matchseger ifrån att ta sig vidare i turneringen.
Jag måste ju bara nämna att det svenska Davis Cup lagets lagkapten är Mats Wilander, en sportsman som jag beundrade högt en gång i tiden. På den tiden han var aktiv följde jag alla hans matcher. Jag minns än idag den där natten då jag låg vaken i soffan mitt i natten och lyssnade på radio och fick vara med då han besegrade tjecken Ivan Lendl efter ca fem timmars spel och blev första svensk till att vinna US Open.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar