tisdag, mars 03, 2009

- nytt spring

Tisdag idag och det har betytt scoutmöte för min lintott. Precis som förra tisdagen samlade jag mig och tog mig en springrunda medan lintott var på scouterna. Tänk att det gick bra även denna gång! :-) Det är inte helt friktionsfritt, måste jag erkänna, men det går att springa längre sträckor för att sedan ta små korta stycken då jag istället går i rask takt. Med andra ord så bådar det gott. Ska försöka ta mig ytterligare en springtur denna vecka, till helgen antagligen. Det vore ju inte helt fel om jag nu under några veckor framöver kan klara av springa två gånger i veckan och på sikt springa 3-4 gånger i veckan igen. Jag måste bara få röra på min allt mer runda kropp. Har även för tillfället starka tankar om att ta mig an en form av dietkur... även om jag egentligen är emot sådant. Fast ibland har nöden ingen lag...
Det här med vikten är ju verkligen det som talar emot att sluta röka. För inte är det kul att lägga på sig en sisådär 10 kilo. Speciellt inte nu när en undersökning har kunnat konstatera att övervikt kan vara lika "farligt" som rökning vad det gäller att dö i förtid. Fast, nog är jag hellre ickerökare och överviktig än tvärtom! Det är ju inte bara hälsan som är viktig utan även det faktum att ett beroende begränsar ens liv att leva och vara närvarande i nuet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar