torsdag, mars 12, 2009

- mindre vår

Igår var jag lycklig över att våren föreföll vara på väg och så idag på eftermiddagen och under hela kvällen faller snön tung och våt här i Malmö.
Man skulle ju kunna tro att det är april. Som man säger på tyska "April, April, der macht was er will" (April, April, gör som den vill). Och då syftar man på vädret och hur lustigt det kan växla från solsken ena dagen till att vara fullt snökaos nästa dag. Men nu är det ju faktiskt bara mars och inte april! Så det så!
Jag vill oavsett vilken månad vi befinner oss i, ha min vår tillbaka, jag vill ha solsken, jag vill ha sprirande knoppar på buskar och träd, jag vill ha fågelkvitter, jag vill bara he mer och mer vår!!!
Men vädrets växlingar kan inte beröva mig ljuset om morgnarna. Noterade att det numera är ljust då klockan ringer för väckning vid halv sju på morgonen och att det fortfarande är ljust då klockan är sex på kvällen. Det vårtecknet får jag behålla och det rår inga vädrets makter över. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar