tisdag, mars 10, 2009

- tisdag = spring

Jepp! Så är det! Nu är det tisdag igen, så medan dotter var på scouter avverkade jag en halv mil. Det gick förvånansvärt bra och jag till och med sjöng med i musiken som flödade in i öronen. Med andra ord lyckades jag hitta alldeles rätt "springrytm". Nice!
Jag ska kanske berätta att jag även i lördags tog mig en springtur. Men då avverkade jag faktiskt nästan 6 km och benen "höll" även för denna lite längre sträcka. Därför vill jag sända ett litet tack till min fd arbetskollega B som för en tid sen gav mig lite tips om strechövningar som kan avhjälpa mitt "benproblem" och dessa små tips har hjälpt, plus att han sa att jag kunde ha benvärmare på mig, vilket jag har.
Det märks att vi går mot vår. Jag börjar ju springa vid ungefär samma tid varje tisdag och idag var det för första gången fortfarande lite ljust då jag började vid ca halv sju. Och idag var jag även något mindre påklädd än vad jag brukar. Det börjar bli varmare. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar