lördag, mars 14, 2009

- duo träning

Dagen startade med att jag vaknade tidigt av solljuset som trängde sig igenom den neddragna persiennen. Hmm... underbart med det tidiga moprgonljuset! I och med det fina vädret så fick jag ett starkt behov av att snabbt få på mig träningskläder och komma iväg på en springrunda. Istället för att som vanligt springa i gatumiljö på asfalt, valde jag idag att köra iväg till ett rekreationsområde som har en slinga med torvunderlag. Jag sprang två varv av, vilket då ger en totalsträcka på 4.8 km och jag fick nästan inte alls ont i benen. Så antagligen spelar springunderlaget även en roll. Men i gengäld är det mycket "tyngre" och mer anträngande att springa på torv än asfalt. Så det kändes som om jag hade sprungit en mycket längre sträcka.

Dagens springrunda

När jag var hemkommen efter min springrunda ringde min käre far. Vi kom fram till att vi skulle ge oss av och tvätta våra bilar, vilket vi gör i sån här tvättomater där man gör jobbet själv. Med tanke på att det var evigheter sedan jag tvättade min bil sist så var den rejält skitig, så att bara tvätta den med egen kraft var som att genomgå ytterligare ett träningspass. Var alldeles slut armarna då jag var färdig med bilen och den återigen var "shining white". Därför kan man säga att jag tränade dubbelt upp idag, en dag med duo träning helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar