tisdag, mars 24, 2009

- jag, en dum mört

I morse fick jag mig ett gott skratt då jag kämpade med att väcka min lilla lintott, som inte är den mest morgonpigga personen. Det krävs ett antal väckningar och tjatande. Ibland tar jag till knepet att även sjunga för henne och då blir det nästan alltid "Upp och hoppa, ligg inte och dra dig", låt från melodifestivalen förra året som sjöngs av Frida. Men i morse föll min skönsång definitivt inte min lintott på läppen, utan mitt under min morgonkonsert utbrast hon, "Mamma, du är dum som en mört!!!". Ha-ha! Pigg som en mört, det är ju ett vedertaget uttryck, men dum som en mört, det var nytt för mig. Fniss!
Jag fick mig ett gott skratt och kunde då inte låta bli att kontra med: "Nu blev jag alldeles uppstimmad, men det beror nog på att jag simmar i stim, mört som jag är!". Inte ens detta tyckte min lintott var vidare roligt vid denna arla stund utan tyckte då att jag var dum på riktigt...
...och så steg hon upp! Se där, kanske inte så dumt att vara dum som en mört om det kan få min dotter att stiga upp om morgonen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar