lördag, mars 21, 2009

- mer mjukspring

Även idag tog jag mig i kragen och gav mig iväg på en träningsrunda på det område som har en "mjukbana". Dagens runda kom att sluta på dryga 5 km. Jag kan inget annat än att konstatera att underlaget har betydelse för hur det känns i mina ben. Idag när jag inte sprang på asfalt hade jag inte det minsta ont, springandet gick som en dans! Så det blir inget annat att be för, än att jag i fortsättningen bara bör springa på mjukt underlag, även om denna runda inte är allt för rolig att springa. Jag får försöka fokusera på annat än min omgivning när jag springer min "mjukt-underlag-runda". Kanske ha extra bra musik i lurarna.
Man kan ju utläsa från min springdata att jag inte springer överdrivet snabbt, men jag tycker inte att det är det som är det viktigaste, utan primärt för mig är att orka springa under en längre tid, inte hur snabbt jag springer. Ju längre jag orkar springa, desto mer förbränner jag. Plus att jag vill inte anstränga benen i onödan nu när jag precis har kommit igång igen efter ett längre uppehåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar