tisdag, april 07, 2009

- tredje dagens spring

För tredje dagen i rad var jag ute och sprang idag. Men det var kanske inte så lyckat! Kroppen bör nog allt få vila efter två dagars spring kan jag så här i efterhand konstatera. Mina ben var inte så nöjda med allt spring. Ont, ont ont, det gör ont! Oavsett smärta eller inte så avverkade jag lite mer än 4 km på mitt vanliga mjukbaneområde.
I söndags sprang jag min vanliga mjukbanerunda och det blev en halv mil som gick som smort, inget ont här inte. Igår efter att jag hade varit nere och handlat på Hemköp och tyckte att vädret var fullkomligt underbart och såg några joggande personer på vägen så gav detta mig inspiration att själv vilja springa. Som en test så beslöt jag mig för att springa min stadsrunda. Aj, aj, aj... visst har underlaget betydelse! Jag lyckades springa lite mer än en km innan det började smärta i benen och sen var det liksom kört. Men det slutade med att jag avverkade nästan 3,5 km med intervallspringande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar