måndag, april 20, 2009

- ingen latsida

Bild tagen den 18 april då jag var ute och sprang på "mjukbaneområde"

Tro nu inte att jag på något vis legat på latsidan vad det gäller min löpträning. Oh, no! Bara för att jag inte skriver om det så betyder det inte att jag ligger hemma i soffan om kvällarna och smaskar på praliner. Som sagt jag har regelbundet sprungit sen jag skrev om min löpträning senast den 7 april. Här nedanför visar jag en sammanställning över mina träningsdagar sedan den 9 april. Som synes kan man utläsa av summeringen att jag har tillryggalagt en sträcka av ca 3,4 mil under en period av 11 dagar. Inte illa, tycker jag. Jag har vid alla tillfällen sprungit ute på mjukbaneområdet och endast senast i torsdags fick jag med anledning av tidsnöd springa här inne i stan på hård asfalt. Men faktiskt, det gick jättebra. Inget ont i benen och jag förvaltade min springrunda så pass bra att jag öste på som besatt de sista 400 metrarna. Kul att få såna "bra-iga" springdagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar