söndag, april 19, 2009

- fotbolls app

Så här inför dagens fotbollsmatch på hemmaplan för MFF mot Trelleborgs FF måste jag bara få berätta om en av de senaste programmen som jag hämtat ner till min iPhone. Det är som framgår av bilderna här ovanför ett program, utvecklat av Aftonbladet, som hjälper till att hålla ordning på alla säsongens (svenska) fotbollsmatcher, tabeller, spelarstatistik och att man får en massa fotbollsnyheter rakt in i iPhone:en. Efter att ha laddat ner programmet anger man sitt eget lag och i mitt fall rådde det inget tvivel om vilket det är. Bor man i Malmö är det bara MFF som gäller.
Nu hör det ju till saken att jag är definitivt ingen överdriven fotbollsfantast och kan därför tycka att ingående funktioner räcker långt. Framförallt är det kul att kunna följa utvecklingen inom den svenska fotbollen på detta enkla sätt, vilket gör att jag blir mer intresserad. Trots att jag då som sagt inte är en fotbollsfanatiker så har jag till och med börjat bearbeta min lintott om att vi nog allt borde gå iväg vid tillfälle och se när MFF spelar "himmamatch" på nya Swedbank Stadium. Ja, jag vet... jag slutar aldrig att förvåna min omgivning! :-)

Uppdatering på kvällen
Matchen mellan MFF och TFF slutade oavgjort, 1-1 ...
hmm hade nog räknat med vinst för MFF!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar