fredag, april 24, 2009

- bubblande

Lintott har länge tjatat om att vi borde köpa oss en Soda Stream så att vi alltid kan ha bubblande vatten och läsk hemma. Jag har försökt prata bort det och menat att vårt behov av kolsyrat vatten inte är så stort utan vi kan lika bra dricka helt vanligt kranvatten, vilket förefalla fungera utmärkt. Och läsk, ja, det brukar vi bara köpa till helgen för att lyxa till det lite. Men min lintott är en envis rackare och ger inte upp så lätt, utan har bara fortsatt att påpeka att det vore bra om vi hade en Soda Stream. Hon hara bara hållt på och prata om detta sedan i julas....
Idag slog det mig som en blixt från klar himmel att om vi hade en Soda Stream så skulle jag ju slippa komma ihåg att ta med alla pet-flaskor till affären för pantning, vilket jag då är fullkomligt urusel på. Tomflaskorna kommer inte iväg förrän de har vuxit sig till ett så stort antal att de helt enkelt upptar allt för stor yta här hemma. Och då äntligen får de följa med till affären för recycling. Men med en Soda Stream samlas inga tomflaskor här hemma... Mmm.... en härlig tanke som bara var tvungen att förverkligas! För nu fanns det en verkligt god anledning till att inneha en maskin för att skapa bubblande dryck med både smak och utan! Så sagt och gjort, tio över sju på kvällen skuttar jag och lintott ner till Onoff som finns nere på Entré för att inhandla en Soda Stream. Det blev en snygg variant, Soda Stream Design tillsammans med tre olika smaker. Så numera står det en sådan som återges på bilden här ovanför i vårt kök. Ett plus i kanten är att vår Soda Stream faktiskt passar riktigt bra in i köket som går i svart, vitt och grått/rostfritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar