söndag, april 12, 2009

- en tur till österlen

Idag tog jag tillsammans med lintott och syster och yngsta dotter en tur ner till Österlen. Anledningen till vår lilla utflykt är att min kära väninna L ska tillsammans med två systrar och en svåger arrendera ett bed & breakfast hotell i sommar och från och med denna helg har de öppet. Stället som de ska driva heter Östangård och ligger i närheten av Skillinge. De har inrett ett mysigt café med en fin butik där de säljer roliga prylar. Så har du vägarna förbi så gör gärna en avstickare till Östangård för att inta en fika på ett rofyllt ställe.
Konstrundan i Skåne är i full gång och en konstnär ställer ut sina alster just på Östangård. Konstnären i fråga heter Annika Mattsson och skulle dels ha en utställning med venetianska masker, vilket jag och min syrra såg framemot. Vi blev allt en aning besvikna på konstnärens utställning, för inte var där många masker inte. Då var det mycket trevligare och mer givande att vandra omkring i Östangårds butik där det fanns många fina saker gjorda av designers och hantverkare runt om i Skåne.

1 kommentar:

  1. Har inte haft tid eller möjlighet att läsa bloggar på länge. Kollar nu vad jag har missat och ser denna. Du är bara för bäst. Jag uppskattar din välvilja, alltid ställa upp hjälp och din vänskap.
    stor kram
    L

    SvaraRadera