lördag, april 18, 2009

- trådlös tv

Jag misstänker att jag inte är den enda som verkligen ogillar sladdar som ligger överallt i hörnor och vrår i våra hem och bara drar åt sig allt damm som finns i närheten. Grrr.. I just hate! En av de sladdar som verkligen har gått mig på nerverna den senaste tiden är den som går från min Telia Gateway till digitalboxen för TV:n. Den har hängt så där osnyggt i taket, bara för att jag absolut inte ville se den på golvet, samlandes damm, då hellre ha den hängande ovanför mig i taket (lite synd om de högresta personer som besöker mig, sladden går rakt genom hallen). Min lilla speciallösning håller, som du förstår, inte i längden och nu var måttet rågat.
Så idag bar det av till Telia-butiken inne på Entré för att inhandla deras trådlösa lösning för deras digital TV. Dyrt var det, men det kan det säkert vara värt. Sitter här just nu och beundrar utsikten, ingen sladd som ligger överst i bokhyllan för att sedan övergå till att hänga i taken för att slutligen försvinna in i det lilla rum där Gateway:n står. Sen är det även enkelt att glädjas över teknik som håller måttet för sk "plug-and-play", för det var det verkligen i detta fallet. En sändare med sladd sattes i gateway:n och en mottagare i digitalboxen.. ja, sen var det klart och allt fungerade perfekt. Underbart! I like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar