torsdag, april 23, 2009

- lunchpromenad

Min lilla lintott skyllde på magont i morse och fick därför stanna hemma från skolan. Jag valde då att arbeta hemifrån vilket inte påverkar mitt arbeta i någon större utsträckning. Visst är min lintott gammal nog att klara sig hemma ensam, men det blir gärna att hon inte äter något alls under hela dagen utan ligger bara i sängen och antingen läser eller tittar på TV eller sätter sig framför datorn (störst sannolikhet). Detta leder till att hennes blodsocker når minus och hon transformerar sig till att bli som en eldsprutande drake framåt eftermiddagen. Detta tillstånd vill jag varken utsätta henne eller mig för och därför stannar jag hemma och ser till att hon får mat i magen.
På lunchen bestämde jag att vi skulle ta en kort promenad i det fantastiskt underbara vädret. Lintott hade inte mycket att välja på där inte, ut skulle hon, även om hon inte var överdrivet förtjust i att behöva röra på sin tonårskropp. Vi tog en liten tur i den närbelägna Ellstorpsparken och kunde njuta av den sprudlande våren. Pingstliljor stod i blom vilket förevigades på bilden här ovan. Folk låg till och med och solade i bara bikini där i parken. Ja, då förstår ni varför jag stod på mig och ansåg att vi skulle komma ut, lintott och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar