måndag, april 06, 2009

- påsklov

Nu är det påskvecka och lintott har påsklov och enligt uppmaning från min chef så ska jag ta det lugnt och därför sitter jag hemma och arbetar dessa dagar innan påskhelgen. Dagen började just med att min kära chef i ett mejl undrade när min lilla lintott har påsklov. Svaret från mig var ett det var nu denna vecka och då blev svaret tillbaka: "gör bara det nödvändigaste!". Visst är han underbar!?
Trots uppmaningen från min chef hade jag en hel del att göra, eftersom jag har några kunder som oftast har "tio-tusen-kronors-frågor" och dessa kunder ringde just idag. Det är alltid lika kul att kunna bidra med nya idéer om hur de kan lösa sina problem eller ha bra och konstruktiva svar på deras frågor. Jag har skiftande arbetsuppgifter, men framförallt är det att installera och konfigurera programvara för bildarkivlösningar. Med anledning av att dessa programvaror är så flexibla så gäller det att tänka till och lista ut hur man ska lösa det för varje specifik kund. Då gäller det att ha förmåga att lyssna in vad en kund säger och beskriver och sedan omsätta detta till praktisk tillämpning i programmen. Och visst är det en stor tillfredsställelse för mig att se en kund bli mer än nöjd då denne inser att det var möjligt att verkliga tankar och önskningar om hur de vill arbeta med sina bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar