lördag, november 08, 2008

- varit på Öland


Nu har jag varit iväg i Borgholm på Öland med jobbet. Eftersom vi arbetar som vi gör i det företaget som jag är anställd så är det inte så ofta som vi ser varandra, utan den mesta kontakten sker via telefon och mail. Men en gång om året vill vår chef samla oss och våra respektive till både arbete och nöje. Vi samlas på Hotell Borgholm en torsdag och tillbringar kvällen tillsammans med god mat och trevligt sällskap. På fredagen träffas vi anställda och diskuterar hur vi har jobbat och hur vi ska gå vidare under det kommande året. Fredag kväll blir åter en festlig tillställning med mycket god mat och dryck. Jag misstänker att min chef väljer Hotell Borgholm främst med anledning av den goda maten. Kanske har ni hört talas om en kock som heter Karin Fransson? Om inte, ja, då kan jag rekommendera hennes mat. När jag äter hennes mat önskar jag att jag hade möjligheten att trycka på en form av "paus-knapp" så att jag kunde stanna upp och förbli en stund i denna fantastiska smakupplevelse. Bara att läsa menyn är i sig en upplevelse. Har jag gjort dig nyfiken så kan du läsa mer om Hotell Borgholm på denna adressen: www.hotellborgholm.com

Här kommer lite bilder från ett disigt och regnigt Borgholm som jag tog med en väldigt speciell mobiltelefon som jag kommer att berätta mer om i mitt nästa inlägg.....

Entren till Hotell Borgholm



3 kommentarer:

  1. kan inte ge ett svar ännu... måste det få komma i mitt nästa inlägg!

    SvaraRadera
  2. Ja, du gissade så rätt! Jag har fått en iPhone! Nu är det officiellt, nu har jag haft ett "Halleluja" inlägg om min nya, fina, vita leksak som man även kan ringa med!

    SvaraRadera