söndag, november 09, 2008

- min nya telefon, en iPhone!!!

Ja, min underbara chef har förärat mig med en iPhone, en vit! Och den är ju såååå snygg! Alltså, egentligen är denna iPhone mer en leksak än vad det är en telefon. På tal om vit, så kan jag berätta att den vita färgen indikerar meddetsamma att jag har ett minnesutrymme på 16 GB!!! Det finns två storlekar, 8 GB eller 16 GB, men just den vita finns bara i den stora varianten. Ja, jag vet, detta var en parentes! :-)
Jag har nu haft denna vita tingest i min ägo sedan i fredags och kan inte låta bli att tycka att den är helt underbar i sin funktionalitet! Allt känns enkelt att göra, inga konstiga inställningar, inga programvaror som måste installeras på min mac för att jag ska kunna ansluta iPhone:en, det jag ser på skärmen kan jag klicka på, öppna, dra åt sidan.... Så coolt!
Min iPhone är ny laddad med mycket favoritmusik som jag kan lyssna på konstant, men ändå kan jag svara så fort det ringer. Tidigare när jag var ute och gick jag med min iPod fick jag ständigt hålla min Sony Ericsson P1 i handen, så att jag kunde känna vibrationssignalen då det ringde. På tal om musikljud så kan jag nämna att även högtalarfunktionen är bättre än förväntat.
Fast absolut, den verkligt starka funktionen är trots allt hur enkelt det är att surfa på nätet, logga in på Sharepoint server, läsa nyheter, kolla in filmsnuttar på youtube, ja, helt enkelt surfa överhuvudtaget. Sen kan jag bli lycklig då det är så enkelt att ställa in synkroniseringen till Exchange servern där jag har e-post konto med all mail, alla kontakter och kalenderuppgifter. Jag blir även salig då jag idag utan problem kan öppna en bifogad fil, ex en pdf, och även zooma in i dokumentet utan konstigheter. Jag håller bara min tumme och pekfinger ihop över skärmen och drar dem ifrån varandra och "hux-flux" har jag förstorat det!! Ja, ska det behöva vara svårare!?
Igår laddade jag ner lite gratis program till iPhone:en. Det blev mest spel. Ett var bland annat det gamla traditionella "Labyrint" och då spelar man som så att man håller helt enkelt sin iPhone vågrätt och lutar det till det ena eller andra hållet för att styra kulan! Coolt!
Det finns även inbyggd gps, givetvis kamera som en del påstår inte är den bästa (vem bryr sig?), anteckningsprogram, häftig miniräknare, superenkel navigering mellan olika program och funktioner och du...
... man kan faktiskt ringa med den också!! Wow!!

Ja, just det, ska kanske berätta att jag även har fått en ny dator, en ny mac, en MacBook Pro istället för den lilla svarta MacBook jag hade innan. Min chef tyckte att jag skulle ha samma dator som de andra och de andra männen i firman har just MacBook Pro. Datorn fick jag förra veckan igen och har nu äntligen börjat landa i den nya, dvs fått över alla filer från förra datorn, ställt in alla inställningar etc. Först var jag lite anti till att få en ny dator, men nu känns det helbra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar