fredag, november 21, 2008

- första snön denna vinter

Vintern med snö nådde Malmö denna helg! Brrr.... I don't like!! :-(
Skåne och snö går helt enkelt inte ihop, eftersom det blir bara snö och slask nästan meddetsamma. Så jag skyndade mig att föreviga den första snön med inte-så-bra-kamera i min iPhone. Som synes blev inte bilderna allt för bra, men det är inte bara kamerans fel, vädret tillät inte att det blev så bra bilder. När snö faller i Skåne, faller den liksom inte snyggt uppifrån utan den attackerar människor och djur, träd och andra växter, hus och andra byggnader och bilar och alla andra fordon från sidan liksom. Snön faller på något sätt horisontellt med anldening av att det alltid blåser här i söder. Ett bevis på detta kan man se på första bilden här nedan!

Träd attackerat från sidan av snö!



Inte ser detta mysigt ut, inte!?
Denna bild får mig inte att tycka mer om snö...






Det som upplevs som dimmigt på bilden
är det horisontella snöfallandet!


Min snyggo-bil översnöad på parkeringen.
Har inget större behov av att ut och köra bil då snön faller.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar