fredag, januari 02, 2009

- summering av 2008

Kanske är det på sin plats att summera året som gått. Tänkte göra det i samma form som man brukar skriva i årshoroskop, ja du vet... Pengar, Kärlek etc. Så håll till godo här kommer mitt 2008 i en "abstract"!

HÄLSA
Har inget att klaga på. Varit förskonad från några värre sjukdomar men såklart avhandlat två förkylningar då jag blev sängliggande. Slutade ju röka under året och därför bör min hälsa egentligen bara förbättras även med anledning av att jag började motionera regelbundet.

PENGAR
Helt klart godkänt. Jag ökade min månadslön med 4500:- under året plus att jag fick en månadslön i bonus till jul. Jag och min dotter bor bra, vi äter god mat, kan unna oss trevliga saker, med andra ord saknar inget direkt. Jag är ju inte precis någon materialist och därför är jag oftast nöjd med det jag har. Men totalt sett så klagar jag definitivt inte på min ekonomi, jag har snarare det bättre än en del andra.

KÄRLEK
Den har som vanligt lyst med sin frånvaro... men är det något jag bryr mig över? Nej, skulle inte tro det. Misstänker att det stör min lintott mer eftersom hon ibland antyder att jag borde ställa upp i program som "Ensam mamma söker"! Skulle inte tro det! Jag har inget större behov av en påtvingad tvåsamhet. Är en person som klarar mig väldigt bra själv och ensam är jag ju inte, min lintott finns ju här ständigt bubblandes. Däremot så skulle jag ju inte tacka nej om "The Man" skulle dyka upp! :-) (...men hallå, finns Han med stort H egentligen?)

BÄSTA HÄNDELSE
Ja, det måste vara min och lintottens semestervecka på Kreta i somras. Vi hade det så bra och mysigt tillsammans, bara hon och jag.

SÄMSTA HÄNDELSE
Vet ej... förtränger snabbt tråkiga händelser! (som tur är)

BÄSTA BESLUTET
Att sluta röka såklart, vilket jag gjorde den 23 juli utan hjälp av en massa substitut! Good Girl!

DET MEST OVÄNTADE
Att få träffa en vän från "dåtiden" som jag ej sett på nästan 10 år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar