lördag, januari 03, 2009

- nytt försök att minska

Idag återupptar jag min ansträngning med att försöka minska i omfång. Min önskan är att först och främst bli av med de åtta kilo jag har lyckats lägga på mig sedan jag slutade röka den 23 juli förra året. Det är lite underligt att jag har ökat så pass mycket i vikt med tanke på att jag inte äter mer än tidigare plus att jag faktiskt motionerar, vilket jag inte gjorde innan. Ja, ja! Skulle jag sedan på längre sikt även bli av med mer "barlast" så är det ju bara positivt. :-) My wish!
Jag ska försöka att bli bättre på att använda det programmet som jag laddade ner till min iPhone, iShape, där jag kan fylla i vad jag får i mig i kalorier plus de kalorier jag förbränner. Kan ju faktiskt fungera som ett riktigt bra verktyg för att ha lite koll på att jag ej trycker i mig för mycket om nu målet är att tappa det överflöd som inte fyller någon funktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar