fredag, januari 23, 2009

- halvårs jubileum

Idag firar jag halvårs jubiluem! Ja, för nu har jag varit icke rökare i precis ett halvår. Ja, vad härligt! Och inte har det svårt att ha avstått från att röka plus att jag nästan aldrig mer tänker på cigaretter eller rökning. Snacka om att det går snabbt att vänja sig! Under det gångna halvåret har jag inte haft ett enda återfall, trots att jag slutade röka utan en massa subsitut, dvs inga plåster, tuggummi eller sugtabletter. Jag önskar att alla fortfarande rökare kunde förstå hur enkelt det är att avstå från nikotin då man verkligen har bestämt sig.
Det enda tråkiga har ju varit är att jag har ökat på med ett antal extra kilo, men jag gör mitt bästa för att bli av med igen. Nästan varje dag försöker jag hinna med att gå en promenad på en timme. Tyvärr kan jag inte längre springa... får så himla ont i mina ben. Jag befarar att det är fråga om benhinneinflammation. Suck! Men jag önskar verkligen att jag kunde springa, det är ju så underbart och avkopplande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar