lördag, januari 31, 2009

- kroppen spelar mig spratt

Fy, vilken besvikelse! Snyft! Bu-bä!!!
Jamen, hallå?! Vad har hänt?
Jo, idag är det lördag och lördag betyder för mig dags att väga och mäta för att med ett leende upptäcka att veckans hårda arbete med god kosthållning och myckna promenerande har gett resultat. Men vad hände nu denna lördag? Blev jag belönad? Fick jag känna har ett leende spred sig över mitt ansikte och en känsla av tillfredsställelse spridas inombords? Nop! Nej, inte alls! Jag har ökat i vikt! Please! Hur kan detta ske?! Jag som i veckan dagligen promenerat en runda på minst en timme i rask takt! Plus att jag varje dag har "prommat" till kontoret och hem igen, vilket tar cirka tjugo minuter, en halvtimme i enkel riktning. Jag har även haft full koll på mitt kaloriintag och varit duktig och fört in alla (nästan) uppgifter i min lilla "app" i iPhone:en. Och jag har hela tiden legat strax under det angivna kaloriintag som jag bör ligga på för att minska i vikt. Men har jag då minskat? Nej! Visst är det taskigt! Inte alls snällt av min kropp. Det känns precis som om den motarbetar mig, att den på något konstigt sätt trivs med att vara lite för stor. Men, kroppen, den ska definitivt inte tro att jag tänker ge upp. Nähä, här kastas inte in någon handduk inte. Jag ska med förnyad styrka och envishet fortsätta min "mission" med att minska. Jag ska lyckas med att kasta av mig de kilo som anföll min kropp i och med att nikotinet kastades ut! Så nu ska jag ut och promma i en timme! Bye!

Ja, just det...
....ska kanske berätta att jag hade ökat med 300g!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar