söndag, januari 04, 2009

- platt-TV-djungel

Jag fick en månadslön som bonus till jul av min chef och arbetsgivare. Min första tanken då han aviserade denna glädjande nyhet, var att här ska inhandlas platt-TV. Jag har ju länge irriterat mig på dessa stora, dammsamlande schabrak till tjock-TV-apparater. De bara tar onödigt stor plats och speciellt snygga är dem inte heller.
Så idag var det då dags för inköpet och jag drog iväg med min pappa runt i olika hemelektronikaffärer. Vi tittade på en den ena varianten och en den andra... Suck!
Jag är ju i grund och botten ingen materialist utan mer en funktionalist. Jag vill att prylar ska fylla en funktion och är inte i behov av att det står något dyrt och imponerande märke på mina saker, om det inte visar sig att just den prylen har en ytterst bra funktion som saknas av likvärdiga produkter. Och det är sällan som jag ser att dyra, märkesprylar har en extra finess som fyller sin funktion så pass mycket jämfört med prylar med icke-imponerande-märke, så att jag anser mig kunna få valuta för de pengar som det kostar att köpa den där dyra märkesprylen.
Kontentan av mitt resonemang runt dyra märkesprylar kontra vanliga prylar resulterade i att jag kom hem efter dagens botaniserande i platt-TV-djungeln med två platt-TV:ar. En 37 tums till vardagsrummet och en 26 tums till min kära dotters rum för det fasila priset av 8 500 kronor. Men som ni kanske förstår, så förekommer det inget märke på framsidan av dessa två apparater som på något sätt kan frammana avundsjuka eller få andra människor att imponeras av att jag har den typen av märkesprylar i mitt hem. Jag gläds istället över att det blev något större golvyta att gå på, då de gamla apparaterna åkte ut, plus att nu slipper jag sitta och kisa då jag är i behov av att läsa texten. Jo, jag har ett par glasögon... men var lägger jag dem? Jag kan varken se eller hitta dem alla gånger! Ti-hi-fniss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar