lördag, januari 17, 2009

- konstigt ljussken

När jag tidigare ikväll satt här i soffan med mac:en i knät och skrev och läste lite allt möjligt råkade jag titta ut genom fönstret och ser just då ett mycket starkt ljussken. Tyckte att det var ett mycket konstigt ljus, men avfärdade det med att det säkert bara var en överbliven nyårsraket som hittats och nu sköts iväg... men vad konstigt att den var ljudlös då? Hmmm..... Men jag hade inte tid att bry mig om det just då.
Nu läste jag nyss på sydsvenskan.se att det faktiskt var ett himlafenomen, en så kallad bolid, en rymdsten som kommer in i vår atmosfär och brinner upp. Det var ju lite kul att få ha upplevt ett himlafenomen med tanke på att jag missade jordskalvet. :-) Plus att jag fick en bekräftelse på att min intuition om att det var något annorlunda stämde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar