torsdag, december 11, 2008

- still "gåing" strong

Jag har verkligen fått blodad tand vad det gäller att kunna lyckas med att minska i omfång. Så idag blev en repris av måndagen ur träningssynvinkel. Först en långprommis på lite mer än en timme med min goda väninnan. Och därefter en halvtimme på min steppmaskin. Kan tillägga att jag och steppmaskinen börjar bli bättre och bättre vänner. Det känns lite enklare och roligare för varje gång jag använder den.
De här promenaderna med min väninna har utvecklats till att bli riktigt trevliga och inte bara nyttiga. Kan ibland önska att vi hade möjlighet att kunna göra dessa prommisar varje vecka och inte bara varannan, mest därför vi har så mycket att prata om. Vi avhandlar både det ena och det andra ämnet, främst människonära saker som varför man är som man är, varför man reagerar som man gör, relationer till andra i sin omgivningen såsom familj, arbetskollegor, barn mm mm. Det känns så bra att ha någon att kunna prata om allt mellan himmel och jord. Vill därför bara säga "Tack L", för att du göra våra promenadstunder så trevliga! :-)

1 kommentar: