onsdag, december 03, 2008

- så jobbigt

Inte fattade jag att det skulle vara så jobbigt att stå och "steppa" på den där träningssaken som jag köpte häromdagen. Men hallå... Efter 10 minuters steppande så går det bara inte mer, då är benen så slut så jag är bara tvungen att ta en paus och svetten, ja den fullkomligt rinner om mig. Jag trodde i min lilla värld att jag skulle stå och steppa i en ca 30-45 minuter i ett svep så får jag nu istället helt enkelt steppa i intervaller om 8-10 minuter per gång. Sen beroende på hur dagsformen är så får jag göra allt mellan 3 och 5 intervaller.
Jag kan ju bara hoppas och önska att det ger resultat. Det är inte kul att känna mig som en "svullo-bullo" bara för att jag har slutat röka. Inget vidare att gå och bära på en himla massa extra kilon. Känner mig helt enkelt inte riktigt hemma i min egen kropp längre. Vill bara bli av med alla extra kilon som har samlat sig på min kropp sen jag gav upp rökandet, men gärna ytterligare några kilon till. Enligt min syster så tar det ca 2 år för kroppen att stabilisera sig med vikt och sådant när man slutar röka... Det låter inte kul. Jag har absolut ingen lust att gå omkring och känna mig som en svullo under två år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar