fredag, december 12, 2008

- ny frisyr och ny jacka

Jag fick ett ryck idag och ansåg att det verkligen var dags att ta tag i min risbuske högst upp på skallen. Så jag knallade iväg till min frisör på vinst och förlust för att se om hon hade tid att ta emot mig. Och faktiskt, ibland har man turen på sin sida, så visst hade hon en liten lucka för att ta sig an mitt hår. Jag måste bara berätta att just min frisör, Studio H, heter salongen och den ligger på Föreningsgatan i Malmö inte så långt från Värnhemstorget, är så bäst! "K" ser direkt vad man klär i, hon är rakt på sak och säger direkt till om man kommer med ett förslag som man inte klär i. Plus att hon är himla trevlig så jag går därifrån med ett leende på läpparna både vad det gäller håret och det trevliga sällskapet. Så idag blev jag några nyanser ljusare (nej, inte platinablond om du tror det!) och med en lite nyare frisyr. Snyggt! Även min kära dotter fick sig en klippning, men det syns sällan så mycket på henne. Hon har inte så stort intresse av att förändra frisyr.
Jag gav mig själv en ny jacka idag. Kom fram till att jag inte skulle gå omkring och frysa i vinter trots allt. För någon vecka sedan var jag iväg och provade en jacka på Stadium, som jag, snål som jag är, egentligen tyckte var för dyr och därför köpte jag den aldrig då. Men nu efter några veckors överläggning med mig själv kom jag fram till att jag var värd att få känna mig varm i en ny vinterjacka denna vinter. Så sagt och gjort, ut i bilen och iväg till närmaste Stadium butik. Och se där, vilken tur jag hade då...! Jo, för det visade sig att de nu sålde ut jackan för halva priset! Det lönar sig att vara lite småsnål ibland och inte handla på studs utan helt enkelt avvakta tills man verkligen är mogen att göra ett inköp!
Se min nya jacka här på bilden bredvid. Bilden egentligen mest ämnad för "L" som har tjatat på mig att jag är värd en ny jacka! :-) Så, se, här är den nu!
Ti-hi-fniss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar