onsdag, december 10, 2008

- mamma och dotter fikade

Idag tog min kära dotter och jag en mysig fika på stan. Det blev just idag, eftersom min dotter på eftermiddagen var på teater med sin klass, på Hipp närmare bestämt och såg "Zlatans leende". Och Hipp ligger inte så långt från mitt kontor nere i city i Malmö. Därför hämtade jag henne utanför teatern och vi gick iväg och fikade på ett fik som vi varit på tidigare.
Fiket har både gott kaffe, och goda italienska "mackor" plus att det är så där lagom litet och mysigt. Och jag upplever det inte sådär överdrivet "jättecoolt" och nerlusat med en himla massa coola personer! Personalen blir heller inte förfärad då jag önskar kaffe med vanlig mjölk, ingen trendig Caffe Latte. Jag tycker om att få kall mjölk i mitt kaffe så jag slipper vänta så himla länge innan jag äntligen kan få dricka mitt kaffe, jag har inte tålamod med att kaffet ska svalna. Därför en himla massa kall mjölk i mitt kaffe. :-)
Visst låter det mysigt att ha en mamma-dotter-fika-stund.. men hur mysigt kan det bli med en 11-åringen som glufsar i sig mackan, dricker upp sin varma choklad och sedan utbrister "Kan vi gå nu?!". Ja, ja... kanske om några år kan vi kanske sitta och mysa på ett fik under lite lugnare former och längre stund.
När vi promenerade från mitt kontor till det här fiket så passerade vi Gustav Adolfs Torg där det var julpyntat som vanligt vid denna tid på året. Jag passade på att ta några bilder med den-inte-så-bra-kameran i iPhone:n. De hade detta året smyckat träden på ett nytt sätt. Tyvärr framgår det nog inte tillräckligt hur fint det är i verkligheten.



PS. Idag har jag kämpat ordentligt på min steppmaskin. I sammanlagt en hel timme stod jag där och steppade och svettades!! Det var idag även dags att väga och mäta mig efter en veckas medvetet ätande och tränande. Jag kunde glädjande konstatera att jag har under den vecka som gått minskat med 1 kilo! DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar