måndag, december 08, 2008

- allt ska visst vara svart

För tillfället ska visst allt vara svart, vilket förefaller vara trendigt för tillfället. När till och med traditionella leksaker i trä som i princip har haft samma färgskala år efter år går över till att finnas i svart... ja, då går det för långt för mig!
Titta bara på bilderna här ovanför. Dessa leksaker brukar vanligtvis komma i rött utförande, men nu finns dem då som sagt även i svart. Men jag måste erkänna att jag tycker bättre om dem i rött. Beskyll mig gärna för att vara bakåtsträvande, konservativ, tråkig, icke trendig mm mm... jag tycker ändå att de var finare i rött! Känns bara löjligt trendigt när de är svarta, inställsamt på något sätt, precis som om de ska attrahera en annan målgrupp, någon som är mer inne och cool, än vanlig och kvalitetsmedveten.
Eller så försöker man med den svarta spisen hänga på det pågående jämlikhetstänkandet i samhället. Kanske vill småkillar hellre stå framför spisen och leka när den i svart, precis som deras pappor hellre lagar mat då det finns induktionshällar eller gashällar och andra coola tekniska prylar i vuxenköket!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar