fredag, december 19, 2008

- snäll mamma

Jag var en mycket snäll mamma och ställde upp för min dotter och stod och huttrade och frös utanför en glasbur placerad på Gustav Adolfs Torg i Malmö, där tre personer valt att låsa in sig under sex dagar och sända radio och samla in pengar till radiohjälpen till människor på flykt, dvs insamlingsprojektet "Musikhjälpen". Min dotter tycker då att Kitty som håller i TV-programmet "Hasses brorsas låtsassyrras kompis" och som var en av de tre personerna i buren, är hur cool som helst, så vad gör man inte för sin kära dotter för att hon ska få se denna Kitty samt panelen från TV-programmet, som kom och besökte Kitty i buren.
Vi gjorde även vår insats till insamlingen och min dotter skickade en låtönskning via sms som då resulterade i en donation av 50 kronor. Jag kan ju berätta att efter sex dagar lyckades de instängda i buren med bedriften att samla in hela tre miljoner! Wow! Det finns hopp om medmänskligheten! :-)

Bild på Kitty tagen med iPhone av min dotter

Paneldeltagarna 1 från "Hasses brorsas låtsassyrras kompis"

Paneldeltagarna 2 från "Hasses brorsas låtsassyrras kompis"

Men sen måste jag ju erkänna att min dotter fick vara snäll och stå med mig utanför buren dagen efter då jag fick nys om att en viss dansk skulle vara där inne. Ingen mindre än Mads Mikkelsen fick jag möjlighet att stå och "smådrägla" över. Och, såklart är han lika snyggful och sexig i verkligheten som på film! Mums!

1 kommentar:

  1. Jag hade gärna stått där och dräglat med dig...

    SvaraRadera