söndag, juni 29, 2008

- trött mamma skriver

Ja, nog är jag allt trött! Jag var ju i Stockholm och arbetade i veckan. Det var ju därför jag vinkade av mitt blonda lilla yrväder sist. Var iväg hos två olika kunder och fixade med två installationer. Det gick förvånansvärt bra! Skönt! Jag skulle aldrig klara av att bo i vår vackra huvudstad, allt känns så jäktigt och människor överallt. Som tur var har företaget en övernattningslägenhet centralt så jag slapp bo på hotell. Hellre bo vanligt och få rå sig själv.
Träffade även min chef som också var i Stockholm. Vi ses inte allt för ofta annars, eftersom jag finns i Malmö och han i Kalmar. Alltid lika kul att träffa honom. Han är både trevlig och sympatisk, men framförallt väldigt generös.
Jag fick även möjlighet att få en snabb visit hos min bästa väninna som är bosatt i Stockholm. Det blev inget längre besök eftersom hon kom hem samma dag från Kina, där hon hade firat midsommar. En av kvällarna passade jag även på att besöka min gamla farmor och drack en kopp te med henne. Det är så underbart att få träffa min farmor, med henne kan man prata om allt med. Känns inte alls som om hon är över nittio år. Hon har det så bra där hon bor. Önskar bara att jag kunde besöka henne oftare.

Måste ju bara berätta... Till att börja med ska jag kanske berätta att jag tycker om att spela både, Wii, Nintendo DS och spel på dator. Och i fredags när jag kom hem efter att jag hade jobbat så låg där ett mail från IKEA Family i inkorgen med ett strålande erbjudande! Ja, om att köpa Sims2 plus IKEA Prylpaket för ett mycket fördelaktigt pris på Game. Ropade genast till min dotter att vi var tvungna att ge oss av bums för att inhandla denna härlighet! Självklart var hon inte svår att övertala. Sagt och gjort, vi gav oss av och inhandlade ett antal spel och sen var vår helg räddad. Jag ska erkänna att det blev hela fyra spel på ett bräde! Vi har suttit hela helgen och bara frossat i Sims2. Det är bara så kul att bygga hus och trädgårdar, men att ta hand om de där simmarna, ja det överlåter jag till min dotter. Riktigt kul att det finns något spel som vi kan sitta tillsammans och spela. Vi sitter där och diskuterar hur det ska se, hur det ska byggas, hur många rum, får beslutsvända angående tapeter, fasadfärger och golv... Ibland blir vi på snudden ovänner då vi inte riktigt kan komma överens, men tillslut kommer vi alltid fram till en kompromiss och slutresultatet blir hur bra som helst.
Och nu är jag ensam igen. Min dotter valde att följa med morfar till Öland igen. Därefter ska de åka vidare till Halmstad så antagligen kommer jag inte att träffa henne under hela två veckor... Det är lite för lång tid med tystnad. Men å andra sidan så är det positivt för henne för hon slipper ju vara på fritids, eftersom det är just två veckor kvar tills jag äntligen ska ha min mycket efterlängtade och välbehövliga semester.
Nej, nu får det vara allt för denna gång. Fotbollsfinalen ska just till att börja, Tyskland - Spanien... Vet inte riktigt vem jag ska heja på. Hade hoppats på Tyskland och Holland i final och då hade jag hållt på Holland. Men jag tror nog att jag kommer att hålla på Spanien, bara för det var så länge sedan de var i EM-final.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar