lördag, juni 21, 2008

- Cilla, den dygdiga!

Tralla-la-la! Nu har jag varit en ordentlig och dygdig människa! Ja, nu har jag dammsugat! Rent och fint blev det på alla golv och min dotter kan inte längre beklaga sig över en smutsig vardagsrumsmatta! :-) Men lite tonårstrotsig var jag allt tvungen att vara... ja, jag dammade inte! Och det går hur bra som helst att dammsuga köksbord och diskbänk för att bli av med alla smulor! Så mitt hem kan inte klassificeras som skinande rent, men så pass rent att jag kan gå barfota inomhus utan att irriteras av smulor och grus. Det går inte av för hackor det inte. Fast det blev ingen ljudbok i iPod:en då jag dammsög. Det blev U2 istället. Städningen innebar även en kurs i hur man dammsugar iklädd endast en sarong och försöker att få iPod:en att sitta fast någonstans! Men det gick det med! Det gäller att knyta in iPod:en i sarongen på ett listigt sätt. :-) Önskas tipset om hur man gör så är det bara att höra av sig. Utlämnas utan kostnad.
Ovanpå detta så hann jag faktiskt även få en stund med en god bok, som även blev utläst. Bara att bita tag i nästa objekt. Har ännu inte bestämt för vad det ska bli. Men det är ju sommartider och sommartider i bokväg betyder för mig någon form av deckare. Orkar inga större litterära övningar vid denna tiden på året, det överlåter jag till hösten och vintern.
Så jag anser min eftermiddag vara lyckad, jag hann med båda mina två ursprungliga alternativ. Det är bara det tredje som jag har lagt och sidan. Men för att spela Wii med min dotter krävs en helt annan kraftansträngning... Ja, jag måste lyckas med bedriften att få henne bort från datorn. Och det, ja det, det kan det behövas mycket ork till! Men visst att dra ut bredbandskabeln är ytterst effektivt! Inte lika kul att sitta där då enligt henne. Metoden är testad men ännu ej kvalitetssäkrad. Krävs en förfining av hanteringen från min sida av den konsekvens det innebär för henne att inte längre ha access till Internet. Måste ha ett antal argument som biter på henne... Kanske någon som kan bistå med tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar