lördag, juni 21, 2008

- på tal om städning

Ja, på tal om städning...
Många i min omgivning säger alltid att de känner sig så tillfredsställda och nöjda då de har lyckats med bedriften att ha städat och deras hem är "shining".
Men hallå... jag kan komma på massor med andra aktiviteter som får mig att känna mig dubbelt så tillfredsställd! Vad sägs om en rejäl runda i sängen med bra sex och en hederlig orgasm? Eller om inte det passar, varför inte gott vin till en underbar middag eller en kall öl en solig sommardag på en uteservering? Kanske en mysig promenad en solig höstdag med trevligt och givande sällskap? Eller känslan en fantastiskt bra bok lämnar efter sig då man läst sista sidan och man slår ihop boken? Kanske den känsla som uppkommer inom en då man vaknar på morgonen i sängen och upptäcker att ens barn under natten kommit smygande med täcke och kudde och krypit ner hos en? Bedriften med att ha lyckats lösa en knivig arbetsuppgift är inte heller så dålig?
Jag skulle kunna göra denna lista med aktiviteter som skänker mig större tillfredsställelse än att ha städat hur lång som helst... Men kanske det är mig det är fel på!? Eller, så kanske det helt enkelt är en fråga om vad man prioriterar här i livet. Slutsatsen jag då omedelbart drar, är att jag hellre låter mig känna mig tillfredsställd av sex än av städning! Så städa endast då det verkligen krävs och ha istället sex oftare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar