tisdag, juni 02, 2009

- mycket spring blir det

Tro nu inte att jag har legat på latsidan vad det gäller mitt löpspringande. Oh, no! Titta bara på listan här till höger så framgår det hur långt och när jag har sprungit sedan den förste maj.
Som synes så har jag vid 17 tillfällen i maj varit ute och sprungit. Det betyder att jag mer än varannan dag tagit mig en liten joggingrunda. Vilken tur att det finns små programvaror, såsom RunKeeper till iPhone, som håller ordning på ens springstatistik.
Bara lite tråkigt att jag inte alltid får in rätt gps-data, men det händer så pass sällan så det finns ingen större anledning att irritera sig för mycket. Om man tar sig en titt i listan så ser man att jag den 20 maj bara skulle ha sprungit 1,43 km, vilket inte stämmer, eftersom jag den dagen sprang 5 km ute på Bulltofta. Men just den dagen "tappade jag gps-kontakten" och endast en tredjedel av sträckan registrerades. Jag vet ju vad jag sprang och det är huvudsaken.
Det som egentligen är mest ledsamt är att trots att jag springer så mycket som jag gör och försöker ha koll på mitt matintag så märker jag absolut inte att jag skulle på något sätt minska i omfång. Men det har väl med den tidigare rökningen att göra, som min syrra påstår. Det är inte speciellt upplyftande att anstränga sig så här mycket som jag gör och inte få någon kredit alls gällande minskning i vikt eller omfång. Ja, ja.. Det är bara att bita ihop och fortsätta, förr eller senare så måste det ge resultat. Jag är ju envis som synden, så än så länge ger jag inte upp hoppet om att tappa de kilo som jag gick upp i och med att jag slutade röka den 23 juli förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar