onsdag, juni 10, 2009

- imperiet nostalgi

Jag kan inte annat än bli glad då jag i en artikel av Håkan Engström på sydsvenskan.se läser att Imperiet har bestämt sig för att ge ut en samlingsbox "Silver, Guld & Misär" med (alla?) deras låtar plus lite till. Den finns redan att köpa på cdon.com för 399 kr just nu, ordinarie pris är visst 539 kr. Lite sugen är jag....
Tänk så mycket bra låtar denna grupp med Thåström i spetsen lyckades med under sin tid. Bra texter och bra känsla i musiken.
För mig ger musiken mig sköna nostalgikänslor som får mig att drömma mig tillbaka till tonårstiden. Speciellt minns jag en båtresa mellan Köpenhamn och Malmö efter en lyckad kväll/natt ute i Köpenhamns nöjesliv. Båten var så pass full av passagerare så en andel av oss valde att sitta ute på däck. Tillsammans med mig och min kompisar ute på däck befann sig även ett gäng med mc-killar och de sjöng, skrålande och ljudligt, Imperiets låt, "Du ska va president". Vi som unga tjejer, vill minnas att vi gick väl i gymnasiet, var mäkta imponerade av dessa "stora" killar, som både föreföll vuxna och coola!

Lyssna nu och njut av Imperiet!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar