söndag, maj 03, 2009

- nya blommor på ballis

Nu finns det blommor på "ballis", min balkong alltså. Med tiden kommer det säkert att bli flera, detta är bara början. Varje år brukar jag även ha tomater och smultron så tomatfrön ska inhandlas och planteras och smultronplantor ska även köpas.
Visst är min "krukvägg" fin? På detta sätt kan jag samla en mängd olika plantor på en liten yta. Jag är även nöjd med mina "retro-amplar" av trä som jag detta år har bestämt mig för att ha pelargoner i. Egentligen är pelargoner blommor som jag tidigare inte varit så förtjust i, men har nu tagit dem till nåder. Kanske har det med åldern att göra? Ja, det går ju inte att förneka att jag närmar mig "tantålder" (vad nu det är?) och jag har alltid förknippat pelargoner med tanter....
I den stora krukan har jag planterat stockrosor med lobelia runt kanten. Kommer säkert att bli fint då det tar sig. Stockrosorna är den typen som kommer att ge alldeles svartlila blommor och det var anledningen till varför jag köpte dem. Min syster, som är den av oss som fick de gröna fingrarna, upplyste mig om att jag inte ska förvänta mig att stockrosen kommer att ge några blommor i år. Vanligtvis blommor de först år två, men vi får väl avvakta och se hur det blir med denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar