tisdag, oktober 28, 2008

- ensam mamma löper fortfarande

Ja, visst är jag fortfarande ute och springer eller joggar. Vet inte vad det ska heta? Undrar om det beror på hastigheten man tar sig fram i eller om det har med en speciell teknik? Ja, inte vet jag. Jag springer i alla fall fortfarande. Och jag har utökat sträckan allt efter som. När jag började i våras, tror det var i april närmare bestämt, så orkade jag på min höjd springa ca 2,5 km och då sprang jag inte hela sträckan utan var tvungen att pausa då och då!!! Först skaffade jag min lilla "springblupp" till iPoden och sen slutade jag röka och därefter har jag bara orkat mer och mer. Och idag springer jag allt mellan 5 och 7 km när jag är ute. Plus att oftast orkar jag springa hela sträckan i ett svep! Snacka om "progress"! Och vanligtvis springer jag 4 gånger i veckan. Inte illa va!?

Den 22 juli hade jag sprungit 50 km sammanlagt enligt min iPod. Och då fick jag en gratulation då jag loggade in på mitt konto på nike.com.


Tyvärr har jag nu i oktober inte kunnat springa så mycket. Fick till att börja med väldigt ont i den högra foten. Den stumnade alldeles så att det gick definitivt inte att springa och knapp gå heller. Trodde först att det kanske kunde vara en skada eller så. Försökte söka på nätet men hittade inget. Provade med att promenera i raskt takt istället, men även då inträffade detta stumnade tillstånd hos foten. Sedan gick jag plötsligt och blev väldigt förkyld, vilket ledde till att jag verkligen inte kunde varken promma eller springa. Så det blev en sk naturlig vila. Men så igår kände jag att jag bara måste ut och springa igen. Jag sprang en runda på ca 5,5 km och det gick jättebra. Inget stumnande och inget ont! Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar