tisdag, juli 01, 2008

- gör det jag brukar göra

Ja, det är väl lika bra att göra det jag brukar göra... alltså laga käk. Måste ju göra något åt den där rastlösheten som har löpt fullkomlig amok för tillfället. Och ändå har jag varit ute och sprungit en sisådär 4 km, men inte dog rastlösheten inte. Oh, no, it's still there.! Men egentligen har jag en pakt med mig själv om att inte laga mat då min dotter är borta. Fast idag kompromissade jag lite och lagade något super-duper-enkelt. Äta bör man, har jag hört!

Tänkte dela med mig av mitt superenkla recept som är bra att ta till då det är bråttom med att laga mat och man inte har lust att spendera lång tid bland grytorna.


Ingredienser:
  • Färsk spenatpasta
  • Babyspenat
  • Rödlök
  • Cocktailtomater
  • Liten bit Kvibille ädelost
  • Parmesan
  • Olja/Vinäger/kryddor efter behag
Koka pastan enligt anvisning. Lägg babyspenat i skål. Halvera cocktailtomater. Strimla lite rödlök fint. Häll olja/vinäger över. Smula ner ädelosten. Blanda. Lägg i färdigkokt pasta. Blanda runt igen. Riv parmesan över härligheten.
Sim-sala-bim! Middag färdig hur snabbt som helst. Se min bild, där är resultatet.


(Undrar vad jag gjorde fel då jag fotograferade, ser inte alls så aptitligt ut som det verkligen är. Kan det vara att jag använde en mobil och fotograferade... eller kanske för att jag faktiskt inte är en proffsfotograf.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar